WAARSCHUWINGEN

WAARSCHUWINGEN
Veiligheid voor alles!

Waarschuwingen dus tegen bedrijven waar u op zijn minst bepaalde risico´s loopt.

Dit kunnen bedrijven zijn die hebben bewezen NIET veilig te zijn, of waar u op zijn minst bepaalde risico´ loopt.
Daarnaast vindt u hier enkele links naar websites die zich ook met het waarschuwen tegen frauduleuze websites bezig houden.

EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE!
NEEMT DE MOEITE DEZE PAGINA TE BESTUDEREN VOORDAT U ONLINE KOOPT
BIJ EEN BEDRIJF DAT GEEN LINK OP ONZE WEBSITE HEEFT.
OVER DE WET KOPEN OP AFSTAND

Bij kopen/verkopen via Internet gelden, bij wet, vastgelegde regels.
Aangezien het goed is om van te voren uw rechten te kennen en bij problemen te weten wat u moet doen is het goed deze regels te kennen.

- Wanneer geldt bijvoorbeeld het herzieningsrecht (De bedenktijd)? -
- Wat zijn de uitzonderingen? -
- Wat moet je doen als je het niet eens bent met je leverancier? -
- Enz. Enz. -

Volledige informatie vindt u op de site van ConsuWijzer - Kopen op Afstand


BETALEN OP INTERNET

Waarschuwingen voor verschillende BETAALMETHODES, enz.
Lees vooral onze informatie over de wat minder bekende betaalmethodes voordat je ermee gaat werken.
Let op bijkomende kosten!

KLIK HIER VOOR HET OVERZICHT.

KOSTEN BIJ RETOURSTUREN

Je bedenkt je, en binnen de zichttermijn beroep je je op het HERZIENINGS recht.
- Vaak worden verzendkosten niet terugbetaald!
- Terugsturen voor eigen rekening? Pakketje terugsturen kost minimaal €. 6,75
- Pakketje aangetekend of extra verzekerd verzenden, of naar het buitenland sturen is nog duurder!

Klik hier voor de tarieven van PostNL

HET KAN DUS ZOMAAR GEBEUREN DAT JE IETS KOOP, HET TOCH MAAR NIET WIL HOUDEN, EN DAN TOCH FLINK KOSTEN HEBT GEMAAKT!

Als je moet betalen voor terugsturen, check dan hoe hoog die kosten zijn, VOORDAT JE IETS KOOPT!
Stel de vraag per e-mail aan de leverancier, dan heb je later bewijzen.

WAARSCHUWING VOOR:

ALIEXPRESS.COM

OOK HANDELEND ONDER ALIBABA

Deze Chinese winkel is een tussenhandel. Uw bestelling wordt doorgestuurd naar de feitelijke leverancier. Wat u bestelt wordt meestal wel geleverd.
Maar houd rekening met het volgende:

Levertijd is minimaal 6 weken. Al die tijd staat uw geld uit!

========

Valt een product tegen, zijn de verzendkosten voor terugsturen voor uw eigen rekening. naar CHINA, duur dus...

========

Vaak zijn goederen van matige kwaliteit of komen niet overeen met de beschrijving. Houden met een korting is dan de beste optie. Korting wordt wel toegezegd, maar komt niet altijd!

========

Ondanks toezeggingen is herhaald het product sturen dat NIEt met de beschrijving overeenkomt vaak het geval.

========

Voor bepaalde goederen moeten invoerrechten worden betaald. Dat merkt u pas bij levering in Nederland! Het producht terugsturen is geen optie, want dat is voor uw rekening en kan aardig in de papieren lopen!

========


WAARSCHUWING VOOR:

AQUAGEMS

OOK HANDELEND ONDER
DE WELNESS SHOP - http://www.dewellnessshop.com/
HELEO-SAUNA - http://www.helo-sauna.com/
FRATELLIMORA - http://www.fratellimora.nl/
VIKINGINDUSTRIER - http://www.vikingindustrier.nl/
JEMSZ-SPORT - www.jemsz-sport.nl
SOCCERTRIBE - http://www.soccertribe.nl/


Ik heb bij dit Tilburgse bedrijf op 23 november een paar tuinstoelen met daarbij extra hoofdsteunen besteld. Totale waarde € 249,--
Hieronder mijn zeer negatieve ervaring:

Na een maand!! Op 23 december werden alleen de stoelen afgeleverd. Zonder de kussens!
Na veel aandringen krijg ik op 30 maart (3 maanden later dus) wederom te horen dat de kussens vanuit Italië zullen worden opgestuurd.
Ik mail en bel daarna de eigenaar van het bedrijf en die deelt mij mee dat ik niet kan ontbinden omdat in hun leveringsvoorwaarden staat dat zij orders, indien nodig, in delen afleveren.
Dan stuur ik een mail en aangetekende brief waarin ik mededeel dat ik de koopoverenkomst wil ontbinden en de stoelen terug wil sturen.

Een dag later komen opeens de kussens. Ze blijken een totaal andere kleur te hebben dan de stoelen. En nu wil ik er dus helemaal vanaf.

Na ca. 2 weken krijg ik mijn brief ongeopend retour gestuurd.

Vervolgens leg ik de zaak bij de DAS rechtbijstand.
Deze pakken de zaak op.
In de leveringsvoorwaarden is het onderdeel kopen op afstand niet opgenomen!
Hierdoor heb ik het recht gedurende een jaar te ontbinden en mijn spullen terug te sturen!

Ook nu reageert het bedrijf niet op de brief en mail van de DAS! Ook op een herinnering wordt niet gereageerd!
Gevolg is dat ik mijn geld niet terug heb gekregen en nu met 2 stoelen zit die me niet bevallen.

========

U bent dus gewaarschuwd!

========


OPGELET OP INTERNET

Regelmatig melden leveranciers dat er een speciale sale is, dat valt niet onder bovenstaande kortingsacties.
Forum dat hulp biedt bij aan- en verkoop op internet.

KLIK HIER VOOR DE WEBSITE.

OPGELICHT

Waarschuwingen voor webshops, valse mails, enz.

KLIK HIER VOOR DE WEBSITE.

FRAUDE Helpdesk

NATIONALE HELPDESK VOOR VRAGEN EN MELDINGEN OVER FRAUDE

KLIK HIER VOOR DE WEBSITE